Календарно – тематичне планування уроків хімії


Складено згідно «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів

10-11класи
Хімія  рівень стандарту. Київ 2017


Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
№ з.п.
Тема уроку
Хімічний експеримент
Дата


1
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.
Вступний інструктаж з БЖД
Демонстрації
1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D).

2
Електронні і графічні електронні   формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».
Демонстрації
. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування

3
Електронні і графічні електронні   формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».


4
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів.
Демонстрації
3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування).

5
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів.

6
Навчальні проекти
1. Створення 3D-моделей атомів елементів.
2. Застосування радіонуклідів у медицині.
3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.


7
Урок узагальнення знань (Самостійна робота)


Виставлення тематичної оцінки
8
Йонний, ковалентний, металічний, водневий хімічні зв’язки.


9
Йонний, ковалентний, металічний, водневий хімічні зв’язки.


10
       Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію).
Демонстрації
5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду.


11
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію).


12
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.
Демонстрації
4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування).


13
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.
Демонстрації
6. Зразки кристалічних і аморфних речовин.

14
Навчальні проекти
4. Застосування рідких кристалів.
5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці.
6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів


15
Урок узагальнення знань (Самостійна робота)



Виставлення тематичної оцінки
Тема 3 Хімічні реакції 
16
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.

17
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.


18
Гідроліз солей.
Лабораторні досліди
1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів.

19
Гідроліз солей.


20
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.


21
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.


22
Розрахункові задачі
1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.


23
Розрахункові задачі
1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.


24
Урок узагальнення знань(Самостійна робота)



Виставлення тематичної оцінки
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості
25
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості.
Демонстрації
8. Зразки неметалів.

26
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості.

27
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Явище адсорбції.
Демонстрації 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування).

28
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Явище адсорбції.
Лабораторні досліди
2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.

29
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів


30
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів


31
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування.

32
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування.

33
Розрахункові задачі
2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.


34
Розрахункові задачі
2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

35
Контрольна робота 1

Виставлення тематичної оцінки
36
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.


37
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.


38
Кислоти. Кислотні дощі. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою.

39
Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою.


40
Розв’язування задач


41
Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою


42
Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою


43
Розв’язування задач


44
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови.
Демонстрації
7. Зразки металів і їхніх сплавів.

45
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови.


46
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію.


47
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію.


48
Урок узагальнення знань (Самостійна робота)




Виставлення тематичної оцінки
49
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості.


50
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості.


51
Розв’язування задач


52
Застосування металів та їхніх сплавів.


53
Застосування металів та їхніх сплавів.


54
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення.


55
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення.


56
Сучасні силікатні матеріали.
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти.


57
Сучасні силікатні матеріали.
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти.


58
Якісні реакції на деякі йони.
Демонстрації
10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію

59
Якісні реакції на деякі йони.
Лабораторні досліди
3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію.
7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів.

60
Практичні роботи 1
1. Дослідження якісного складу солей. 


61
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів.
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук


62
Практичні роботи 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами.


63
Навчальні проекти Усунення тимчасової і постійної жорсткості води.


64
Урок узагальнення знань (Самостійна робота)


Виставлення тематичної оцінки

Тема 5. Хімія і прогрес людства
65
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем.

66
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем.


67
               «Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.


68
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.

69
Навчальні проекти
15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп.
16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті».


70
Навчальні проекти
15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп.
16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті».


71
Урок узагальнення знань (Самостійна робота)


72
Урок узагальнення знань


Виставлення тематичної оцінки


10клас. 


№ з.п.
Тема уроку
Хімічний експеримент
Дата
Примітка
1
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин), оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин.



2
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин), оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин.





Тема 1. Теорія будови органічних сполук  (6 год)
3
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Поняття про явище ізомерії та ізомери.



4
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Поняття про явище ізомерії та ізомери.
Демонстрації
1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ).
2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування).


5
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний.
Класифікація органічних сполук.



6
Розрахункові задачі
1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.



7
Розрахункові задачі
1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.



8
Навчальні проекти
1. Ізомери у природі.
2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.
3. 3D-моделі молекул органічних сполук.



Тематична оцінка
Тема 2. Вуглеводні (12 год)



8
Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.
Хімічні властивості алканів.
Д.3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот.


9
Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.
Хімічні властивості алканів.



10
Алкени і алкіни. Загальні та молекулярні формули алкенів і алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.
Хімічні властивості етену та етину.



11
Алкени і алкіни. Загальні та молекулярні формули алкенів і алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.
Хімічні властивості етену та етину.



12
Розрахункові задачі
2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.
3. Виведення молекулярної формули речовини за ассою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.



13
Розрахункові задачі
2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.
3. Виведення молекулярної формули речовини за ассою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.



14
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.
Хімічні властивості бензену.



15
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.
Хімічні властивості бензену.



16
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів.



17
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів.



18
Контрольна робота 1



19
Навчальні проекти
4. Октанове число та якість бензину.
5.  Цетанове число дизельного палива.
6. Ароматичні сполуки навколо нас.
7. Смог як хімічне явище.
8. Коксування вугілля: продукти та їх використання.
9. Біогаз.
10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.



Виставлення тематичної оцінки
Тема 3. Оксигенвмісні органічні сполуки (11 год + 10 год)
20
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів.
Демонстрації
4. Окиснення етанолу до етаналю.
5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально).
6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально).



21
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів.



22
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу.



23
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу.



24
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.



25
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.



26
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.



27
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.



28
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів.
Хімічні властивості етаналю, його одержання.



29
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів.
Хімічні властивості етаналю, його одержання.



30
Розрахункові задачі
4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.



Виставлення тематичної оцінки
31
Карбонові кислоти, їх поширення. Карбоксильна група. Склад, ізомерія, номенклатура і фізичні властивості.
Хімічні властивості. Реакція естерифікації.



32
Карбонові кислоти, їх поширення. Карбоксильна група. Склад, ізомерія, номенклатура і фізичні властивості.
Хімічні властивості. Реакція естерифікації.
Одержання етанової кислоти.
Лабораторні досліди
1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах.



33
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів.
Демонстрація
7. Ознайомлення зі зразками естерів.



34
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів.



35
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.
Демонстрація
8. Відношення жирів до води та органічних розчинників.
9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально).


36
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі.
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози.
Лабораторні досліди

2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом.


37
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози.
Демонстрація
10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально).


38
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз.



39
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз.



40
Практичні роботи
1. Розв’язування експеримен-тальних задач.



41
Навчальні проекти
11. Екологічна безпечність застосування іодержання фенолу.
12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.
13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.
15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.
16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості.
17. Етери та естери в косметиці.
18. Біодизельне пальне.



Виставлення тематичної оцінки
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (8 год)
42
Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи.
Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну.
Демонстрації
11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою(віртуально).
12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально).


43
Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи.
Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну.



44
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціо-нальні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.



45
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціо-нальні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.



46
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій).
Лабораторні досліди
3. Біуретова реакція.
4. Ксантопротеїнова реакція.


47
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій).



48
Контрольна робота № 2



49
Навчальні проекти
19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.
20. Анілін – основа для виробництва барвників.
21. Синтез білків.
22.  Збалансоване харчування – запорука здорового життя.
23. Виведення плям органічного походження.



Виставлення тематичної оцінки
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (3 год)
50

Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації.Пластмаси. Каучуки, гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання.
Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства.
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування.



51
Зв’язки між класами органічних речовин.
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетич-ної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.



52
Навчальні проекти
24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості.
25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів.
26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.
27. Перспективи одержання і застосування полімерів із
наперед заданими властивостями.
28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас.
29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок.





9клас
Складено згідно «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів
Хімія 7-9 класи»
Київ Ірпінь
2017


Підручник: Григорович О.В.


Хімія 9клас.- Харків: Ранок, 2017


  № з.п
Тема уроку
Хімічний експеримент
Дата
    1
    Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. Вступний інструктаж з БЖД


    2 
    Хімічний зв'язок і будова речовини.


Тема 1. Розчини (9 год)
    3
     Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі
    Дом. Експерим. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль…)

    4
    Розв"язування задач за рівнянням реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткої розчиненої речовини.


    5
    Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок. Розчинність речовин, її залежність від різних чинників.


    6
     Розчинність речовин, її залежність від різних чинників.


    7
    Характеристика розчинів. Насичені і ненасичені, концентровані й розведені розчини.


    8
    Характеристика розчинів. Насичені і ненасичені, концентровані й розведені розчини.


     9
    Розв"язування задач за рівнянням реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткої розчиненої речовини.


    10
    Розв"язування задач за рівнянням реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткої розчиненої речовини.

    11
     Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як процес. Поняття про кристалогідрати.
      Д.1 Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді)

Виставлення тематичної оцінки
Тема 2. Електролітична дисоціація (4 год)


    12
     Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот,основ,солей у водних розчин.
Д.3. Дослідження
Речовин та їх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильовану воду, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлорид на кислота)

    13
     Електролітична дисоціація кислот,основ,солей у водних розчин


    14
     Ступінь електролітичноїдисоціації. Сильні та слабкі електроліти


    15
    Ступінь електролітичноїдисоціації. Сильні та слабкі електроліти



Тема 3. Реакції йонного обміну у розчинах (9 год)


     16
    Поняття про рН розчину. Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.
Л.д.2 Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти)

    17
     Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх протікання. Складання йонних рівнянь.
     Д.4-6.Р-ї обміну між розчинами електролітів.

    18
    Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх протікання. Складання йонних рівнянь.Виявлення в розчині гідроксид-йонів та йонів Гідрогену.
Л.д.№1 Виявлення йонів Н+ та ОН- в р-ні.

    19   
    Практична робота №2. Реакції йонного обміну в розчинах електролітів.


    20
    Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.
     Д.7-9 Виявлення хлорид, сульфат, карбонат-йонів

    21
    Розв’язання експериментальних задач.


    22
    Практична робота №3. Розв’язання експериментальних задач.


    23
    Контрольна робота №1


Виставлення тематичної оцінки
Тема 4. Типи хімічних реакцій.
    24
    Класифікація різних  реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу, заміщення й обміну. Оборотні та необоротні реакції
    Д.4 Р-ї розкладу, сполучення, обміну,заміщення, екзо- та ендотермічні реакції

    25
    Класифікація різних  реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу, заміщення й обміну. Оборотні та необоротні реакції


    26
    Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.


    27
    Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.


    28
    Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці


    29
    Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічні рівняння.
    Д.6. Р-ї ендо- та екзотемічні

    30
    Термохімічні рівняння. Розв’язання задач.


    31
     Оборотні і необоротні реакції


    32
    Швидкість хімічної реакції. Фактори,які на неї впливають.
Л.д. 10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.

    33
    Практична робота 3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.


   34
    Навчальні проекти. 1.Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів
    2.Електроліти в сучасних акумуляторах.
    3. Вирощування кристалів солей.


Виставлення тематичної оцінки
Тема 4. Органічна хімія. Вуглевоні. (7 год)
    35
    Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени

    36
    Метан, як представник насичених вуглеводнів. Гомологія метану (перші десять), їх молекулярні і структурні формули та назви.
Д.6. Моделі молекул вуглеводнів


    37
    Метан, як представник насичених вуглеводнів. Гомологія метану (перші десять), їх молекулярні і структурні формули та назви.

    38
    Фізичні та хімічні властивості гомологів метану


    39
    Фізичні та хімічні властивості гомологів метану


    40
    Етен і етин, як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. Реакція приєднання для етену й етину(галогенування, гідрування)

    41
    Етен і етин, як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. Реакція приєднання для етену й етину(галогенування, гідрування)


    42
    Горіння вуглеводнів. Обчислення обємних відношень газів за хімічними рівняннями.
    Д.7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння.

    43
     Горіння вуглеводнів. Обчислення обємних відношень газів за хімічними рівняннями.

    44
    Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.
    Д.8. Ознайомлення із зразками виробів із поліетилену. Виявлення властивостей поліетилену, відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів.

    45
    Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, камяне вугілля – природні джерела вуглеводнів. Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів.


Виставлення тематичної оцінки
Тема 5. Оксигенвмісні органічні сполуки (9 год.)
    46
     Оксигенвмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи.


    47
     Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості



    48
     Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол.


    49
     Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол.
Л.д. 11. Взаємодія гліцеролу з Си(ОН)2


    50
    Етанова (оцтова) кислота. ЇЇ молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти.
     Д.9-10. Дія етанової кислоти на індикатори.
Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами.


    51
      П.р. №4 Властивості етанової кислоти



    52
    Контрольна робота № 2



Виставлення тематичної оцінки
Тема 6. Високомолекулярні сполуки (11 год.)
     53
     Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.
    Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.
     Дом. Експеримент.
    Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника


    54
    Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.
    Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.



    55
    Вуглеводи. Глюкоза. Молекулярна формула, фізичні властивості, якісна реакція, поширення і утворення в природі.
Л.д.12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом


    56
     Вуглеводи. Глюкоза. Молекулярна формула, фізичні властивості, поширення і утворення в природі.



    57
    Сахароза. Молекулярна формула, фізичні властивості, поширення і утворення в природі.



    58
    Полісахариди. Целюлоза. Крохмаль – природні полімери. Якісна реакція на крохмаль.
Л.р.№13 Відношення крохмалю до води.
Л.р.№14 Взаємодія крохмалю з йодом


    59
    Полісахариди. Целюлоза. Крохмаль
Дом експ. Виявлення органічних речовин у харчових продуктах.


   60
    П. р. №5 Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.



    61
    Застосування вуглеводів, їх біологічна роль



Виставлення тематичної оцінки
Нітрогенвмісні органічні речовини
    62
    Поняття про амінокислоти.



    63
    Білки, як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна дія амінокислот і білків.



    64
    Значення природніх та синтетичних органячних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.



    65      
    Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозвязки між речовинами та їх взаємоперетворення.



    66
    Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.



    67
    Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.



    68
    Навчальні проекти.
    1. Використання полімерів.
     2. Хімічний склад жувальних гумок. 3. Друге життя паперу




Виставлення тематичної оцінки



8  клас


Складено згідно «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів
Хімія 7-9 класи»
Київ 2017


Підручник: Григорович О.В.


Хімія 8 клас.- Харків: Ранок, 2017



Тема уроку
Хімічний експери-мент

Найважливіші хімічні поняття. Прості і складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення. Вступний інструктаж з т.б.


Відносна молекулярна маса, її обчислення за хім. Формулою


Масова частка елемента в складній речовині.



Короткі історичні відомості про способи класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени
Д.1. Періодична сист хім. Елементів Д.І. Менделєєва

Короткі історичні відомості про способи класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени


Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.


Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.
Д.2. Моделі атомів

Будова електронних оболонок атомів елементів №1-20. Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами. Поняття про радіус атома.
Д.3. Форми електронних орбіталей

Будова електронних оболонок атомів елементів №1-20. Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами. Поняття про радіус атома.


Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома.


Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома.


Характеристика хімічних елементів №1-20 за їх місцем в періодичній системі та будовою атома


Характеристика хімічних елементів №1-20 за їх місцем в періодичній системі та будовою атома


Значення періодичного закону.


Навчальні проекти.
З історії відкриття періодичної системи хім.. елементів
Форми періодичної системи хімічних елементів




Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів. Ковалентний зв'язок. Його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв'язок.


Ковалентний зв'язок. Його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв'язок. Електронні формули молекул.


Йони. Йонний зв'язок, його утворення.


Йони. Йонний зв'язок, його утворення.


Кристалічні гратки. Атомні, молеку-лярні та йонні кристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток
Д.4. Кристалічні гратки різних типів Д.5. Речовини атомної, молекулярної будови

Кристалічні гратки. Атомні, молеку-лярні та йонні кристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток
Л.Д.1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови

П.Р.1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних граток


Контрольна робота 1


Проект. Використання кристалів у техніці. Кристали: краса і користь


Урок узагальнення знань



Тема 3. Розрахунки за хімічними формулами (9 годин)
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.


Молярна маса речовини. Розрахування кількості речовини за відомою масою і масу речовини за відомою кількістю речовини.


Розв’язування задач. Обчислення маси речовини, кількості речовини, числа частинок в певній кількості і масі речовини.


Розв’язування задач. Обчислення маси речовини, кількості речовини, числа частинок в певній кількості і масі речовини.


Закон Авогадро. Молярний об’єм газів.Розв’язування задач з використанням молярного об’єму газів.


Закон Авогадро. Молярний об’єм газів.Розв’язування задач з використанням молярного об’єму газів.
Д.6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль ( або однакової кількості речовини)

Відносна густина газів


Розв’язування задач


Підсумковий урок




Класифікація неорганічних сполук, їхній склад і номенклатура
Д.16. Таблиця розчинності

Оксиди: фізичні властивості. Хімічні властивості основних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.
Д.7.  Зразки оксидів
Д.8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з
водою

Оксиди: фізичні властивості. Хімічні властивості основних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.


Розрахунки за рівняннями хімічних реакцій


Розвязування задач


Основи: фізичні властивості. Хімічні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами.
Д.11. Зразки основ.

Основи: фізичні властивості. Хімічні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами.
Д.12.Хімічні властивості лугів.

Кислоти: фізичні властивості. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Ряд активності металів. Реакції заміщення і обміну
Д.9. Зразки кислот

Д.10. Хімічні влас-
тивості кислот.


Кислоти: фізичні властивості. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Ряд активності металів. Реакції заміщення і обміну
Л.Д.3 Взаємодія металів із солями у водному розчині

Кислоти: фізичні властивості. Хімічні властивості кислот: взаємодія із основами, солями. Рекція нейтрізції.
Л.Д.2 Взаємодія лугів з кислотами

Кислоти: фізичні властивості. Хімічні властивості кислот: взаємодія із основами, солями. Рекція нейтрізції.



Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями
Д.16. Зразки солей
Д17. Хімічні влас-
тивості солей.


Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями
Л.Д. 4. Взаємодія металів із солями в розчині
Л.д.5. Взаємодія солей з лугами у
водному розчині.
Л.Д.6. Реакція обміну між солями
в розчин
Л.д.7 Розвязування експериментальних задач на прикладі реакції обміну

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині при сплавлянні)
Д.13 Добування і хімічні властивості нерозчинних основ
Д.14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду.

Способи добування оксидів, кислот, основ, солей.


Способи добування оксидів, кислот, основ, солей.


Практична робота № 2
Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук


Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
   Д18. Взаємодія ка-льцій оксиду з водою,дослідження добутого розчину індикатором, про-пускання вуглекис-
лого газу крізь
розчин.
19. Спалювання
фосфору, розчи-
нення добутого
фосфор(V) оксиду
в теплій воді, до-
слідження розчи-
ну індикатором
і нейтралізація
лугом

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.


Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини.


Розрахунки за рівняннями хімічних реакцій
Д.17. Доведення
амфотерності
цинк гідроксиду


Навчальні поекти.
Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві і побуті.
Хімічний склад і використання мінералів


Розв’язування експериментальних задач
Л.д. 9. Розв’язування
експерименталь-
них задач

Практична робота № 3
Розвязування експериментальних задач


Урок узагальнення знань


Контрольна робота №2


Захист навчальних проектів
Сполуки основних класів у будівництві і побуті
Хімічний склад і використання мінералів
Вирощування кристалів солей
Вплив хім. Сполук на довкілля і здоров´я людини.







7класСкладено згідно «Програми для загальноосвітніх навчальних закладівХімія 7-9 класи» Київ 2015 Підручник: М.М. Савчин Хімія 7клас.- Київ: Академія,2015
№ з.п.

Тема уроку
Хімічний експеримент
Дата

1
1
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії  хімії.
Д. 1. Взаємодія натрій гідроген карбонату з оцтовою к-тою.  Д .2Зміна забарвлення природніх індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.



2
2
Правила поведінки учнів в кабінеті хімії. Ознайомлення з обладнанням та лабораторним посудом кабінету хімії, маркування небезпечних речовин.
Л.д.1. Дослідження будови полум»я.
Л.д.2. Ознайомленняз маркуванням небезпечних речовин (наприкладі побутових хімікатів)


3
3
П.р. №1.  Прийоми поводження  з лабораторним посудом і нагрівальними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.



4
4
Навчальний проект Хімічні речовини навколо нас.



Тема 1 Початкові хімічні поняття 21год
5
1
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми.



6
2
Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії.



7
3
Фізичні властивості речовин. Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей.
Л.р.3.  Ознайомлення із фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.


8
4
П.р. 2 Розділення неоднорідної суміші.



9
5
 Хімічні елементи, їх назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі



10
6
Хімічні елементи, їх назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі



11
7
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів
Д.3. Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва


12
8
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.



Виставлення тематичної оцінки
13
9
Хімічні формули речовин. Прості і складні речовини. Багатоманітність речовин.
Л.д2.Ознайомлення із зразками простих і складних реч.


14
10
Метали й неметали. Металічні й неметалічні елементи.
Д.4. Зразки металів і неметалів.


15
11
Валентність хімічних елементів.
Складання формул бінарних сполук за валентністю хімічних елементів. Визначення валентності за формулами бінарних сполук.



16
12
Валентність хімічних елементів.
Складання формул бінарних сполук за валентністю хімічних елементів. Визначення валентності за формулами бінарних сполук.



17
13
Контрольна робота № 1



Виставлення тематичної оцінки
18
14
Відносна молекулярна маса речовини, її обчислення за хімічною формулою.



19
15
Відносна молекулярна маса речовини, її обчислення за хімічною формулою.



20
16
Масова частка елемента в речовині.



21
17
Розв’язування задач на обчислення масової частки елемента і на виведення формули речовини за масовими частками елементів у ній.



22
18
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин
Л.Д. 5-9. Хімічні реакції, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запа-ху, тепловим ефектом. Л.д. 3. Проведення хімічних реакцій


23
19
Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ  на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.


Взаєм. Харч соди з соком квашен капусти
24
20
Закон збереження маси речовини під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння
Д.5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин


25
21
Закон збереження маси речовини під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння



26
22
проект



Виставлення тематичної оцінки

                        Тема 2. Кисень
26
1
Повітря, його склад. Окси-ген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширення у природі, фізичні властивості.



27
2
Повітря, його склад. Окси-ген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширення у природі, фізичні властивості.



28
3
Одержання кисню в промисловості. Способи збирання кисню.



29
4
Одержання кисню в лабораторії.Реакція розкладу. Поняття про каталізатори.  Доведення наявності кисню.
Д.6. Добування кисню з гідроген пероксиду


30
5
Одержання кисню в лабораторії.Реакція розкладу. Поняття про каталізатори.  Доведення наявності кисню.
Д.7 Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.
Д.8. Доведення наявності кисню.


31
6
П. р.№4.Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних природних каталізаторів, доведення його наявності.



32
7
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речо-винами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Рекція спучення



33
8
Поняття про оксиди, окис-нення. (горіння, повільне окиснення, дихання)  Умо-ви виникнення та припи-нення горіння.
Д.9. Спалювання простих і складних речовин.





Хімічні властивості кисню: взаємодія з складними речовинами (окиснення метану, гідроген сульфіду)



34
9
Колообіг Оксигену у природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.



35
10
Навчальні проекти. Проблема забруднення по-вітря та шляхи розв’язуван-ня її.



36
11
Урок узагальнення знань



37
12
Підсумковий урок



Виставлення тематичної оцінки

                   Тема 3 Вода.
38
1
Вода, склад молекули, по-ширеність у природі, фізичні властивості. Вода - розчинник



39
2
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.



40
3
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.



41
4
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.



42
5
Виготовлення розчину
Д.10  Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.


43
6
П.Р5. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.



44
7
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.
Д.11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори
Д.12. Взаємодія карбон (ІV) оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори.










45
8
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.
Л.д. 10 випробування водних розчинів кислот і лугів інди-каторами


46
9
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.



47
10
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах


Очищення води за допомогою власноруч виготовленого фільтру
48
11
Контрольна робота №2



Виставлення тематичної оцінки
49
12
Навчальні проекти.
Дослідження якості води з різних джерел
Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
Способи очищення води в побуті



50
13
Навчальні проекти.
Дослідження якості води з різних джерел
Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
Способи очищення води в побуті



51
14
Підсумковий урок








Немає коментарів:

Дописати коментар