Урок 12.
Тема. амінокислоти. §28
Зверніть увагу на функціональні групи - їх дві: карбоксильна і аміно.
Номенклатуру - крім цифрової нумерації карбонового скелету використовують буквенну: альфа, бета, гама...
Утворення пептидного зв'язку.
Д/з впр 209,210,214
Урок 11.
Тема Анілін. §27 Домашнє завдання: Вправи 204,205,206,207
Урок 10.
Тема. Аміни. § 26
Перегляньте відео-урок (див нижче)
Зверніть увагу на:
1. Первинні, вторинні і третинні аміни.
2. Номенклатура.
3. Ізомерія.
4. Фізичні властивості.
5. Хімічні властивості.
Зверніть увагу на реакцію горіння ( утворюється азот), а також реакції приєднання за донорно-акцепторним механізмом. Нажаль, вчитель пов'язує тему з амоніакам, але ви його будете вчити на наступний рік. Тому, присто ви маєте звернути увагу, що Н приєднуєте до N і все записується в квадратних дужках. За дужками записуєте все решта, що залишилось. Зверніть увагу "+" і "-" це заряди йонів (пишуться вгорі!!!)
Зверніть увагу на реакцію горіння ( утворюється азот), а також реакції приєднання за донорно-акцепторним механізмом. Нажаль, вчитель пов'язує тему з амоніакам, але ви його будете вчити на наступний рік. Тому, присто ви маєте звернути увагу, що Н приєднуєте до N і все записується в квадратних дужках. За дужками записуєте все решта, що залишилось. Зверніть увагу "+" і "-" це заряди йонів (пишуться вгорі!!!)
Домашнє завдання - вправи 197,199.
Урок 9.
Тема. Крохмаль і целюльоза. §25
Крохмаль і целюльоза - полісахариди. Тобто їхні молекули дуже великі у яких певна ланка повторюється багато разів. Тому формула записується (С6Н10О5)n, де n-ступінь полімеризації.
Чим відрізняється крохмаль від целюльзи:
Крохмаль: Целюльоза:
білий порошок Довгі волокна
молекула розгалужена молекула лінійна
n=сотні n = десятки тисяч
в гарячій воді утворює клейстер добре горить
реагує на розчин йоду - синіє
Утворюються обидві речовини у рослинах. Спочатку під час фотосинтезу утворюється глукоза, а з неї крохмаль або целюльоза. Відповідні рівняння знайдети на ст. 146, випишівть.
На домашнє завдання виконати і оформити на подвійному листку практичну роботу. ст. 152. Там пропонують двома способами, ви складіть план розпізнавання хоч одним.
Фото виконаної роботи скидуємо у вайбер.
Урок 8.
Нагадую! Перед проходженням самостійної роботи зробіть конспект по глюкозі і сахарозі та використовуйте його!
Урок 7.
Добрий день. Дякую за виконані тестові завдання. Звертаю вашу увагу, що ви можете користуватись усіма засобами при їх виконанні, тому дуже дивно, коли помиляєтесь у тестах.
З задачами потрібно ще посидіти. бачу, але це вже в школі. Але, якщо маєте бажання розв'язувати і скидувати та реагувати на мої виправлення - я тільки ЗА!
ОТОЖ,
Тема. Сахароза.
Уважно перегляньте выдео нової теми уроку.
Запишіть:
1. Формулу сахарози
(- обов'язково занотуйте, що вона складається з альфа-глюкози і бета-фруктози)
- що це вуглевод!
2. фізичні властивості
3. хімічні властивості
- горіння
- гідроліз
- утворення сахаратів
4. добування. (з книжки)
Урок 6.
Урок 5.
Тема. Вуглеводи. Глюкоза. §23 ст.135
Загальна формула вуглеводів - Сn(H2O)m. Це означає, що вуглеводи це органічні речовини, які містять атоми Корбону і "молекули води"
Формула глюкози - С6Н12О6.
Глюкоза - альдегідо-спирт. обто містить альдегідну групу та групи -ОН. ( Запишіть у зошит структурну формулу ст. 137, обведіть альдегідну та спиртові групи)
Випишіть фізичні властивості.
Хімічні властивості:
1. Якісна реакція з Сu(OH)2, оскільки глюкоза - багатоатомний спирт. Змінюється забарвлення з голубого на синє.
2. Реакція срібного дзеркала - оскільки містить альдегідну групу. (ст. 138)
3. Якісна реакція з Сu(OH)2, оскільки глюкоза - альдегід і окиснюється при нагріванні до кислоти, при цьому буде утворюватись червоно-оранжевий осад Cu2O!!! (cт. 139)
4. Відновлення глюкози до сорбіту. (Альдегідна група перетворюється на спиртову, ст. 139)
Перегляньте відео-лабораторну. Оформте в зошит.
Ще раз звертаю увагу - глюкоза спочатку буде давати якісну реакцію, як спирт, а після нагрівання як альдегід!!!
4. Відновлення глюкози до сорбіту. (Альдегідна група перетворюється на спиртову, ст. 139)
Перегляньте відео-лабораторну. Оформте в зошит.
Ще раз звертаю увагу - глюкоза спочатку буде давати якісну реакцію, як спирт, а після нагрівання як альдегід!!!
Дякую за увагу. Гарного дня!
Урок 4.
Розв'язуємо задачі.
1. Обчисліть масу твердого мила, що утвориться внаслідок нейтралізації стеаринової кислоти масою 56,8г лугом.
2. Обчисліть масу гліцеролу, що утвориться внаслідок повного гідролізу триолеїну масою 618,8 кг.
3. Органічна речовина масою 5,1г повністю згоріла.Утворився вуглекислий газ об'ємом 5,6л і вода масою 4,5г. Густина пари цієї речовини за киснем - 3,1875. Обчисліть молекулярну формулу сполуки. Напишіть структурні формули усіх можливих естерів. Дайте їм назви.
Урок 3.
Тема: "Жири" § 22
Перегляньте відео-урок, попрацюйте з підручником.Випишіть і постарайтесь запам'ятати формули і назви вищих карбонових кислот. (3 хв. 35с, 7 хв. 28с.)
Запишіть рівняння утворення молекули жиру (тристеарату) (20хв. 24с) У відео подана загальа формула кислоти, а ви використайте стеаринову.
Зверніть увагу на омилення жирів та утворення мила. (22 хв)
Для перевірки знань, а також для доповнення знань проопоную виконати вправу нижче.
Дякую за роботу. Будьте здорові!
Урок 2.
Тема: "Естери"§21
Про органічні речовини - естери ми вже згадували під час вивчення теми: "Карбонові кислоти", коли говорили про реакцію естерифікації. Прошу пригадати, що від кислоти відщеплюємо ОН, а від спирту Н, при наявності сульфатної кислоти (ст. 125 вашого підручника)Отже, естери - це похідні кислот, у яких атом гідрогену в карбоксильній групі замінений на радикал (з спирту).
Реакція естерифікації є оборотньою. тобто естери взаємодіють з водою, утворюючи кислоту і воду. Ця реакція буде називатись Гідроліз естерів.
Нижче є відеофрагмент. Пропоную переглянути її з 7 хвилини.
Номенкалатура:
Щоб назвати естер спочатку називаємо спиртовий залишок, а потім кислотний. Наприклад метилпропіанат, етилацетат, метилбутаноат.
Фізичні властивості:
зверніть увагу, що етери - леткі сполуки, які мають запах. Власне завдяки естерам пахнуть фрукти, овочі та парфуми ( ст.126)
Д/з.
Дана тема на два уроки, тому д/з виконати до наступного вівторка. Усе виконане скидуємо в окрему групу "Хімія 10 клас".
§21. Впр 154-160
Урок 1.
Дорогі 10-класники!Оскільки ми на карантині, то буде цікаво нам поекспериментувати в домашніх умовах.
Отож пропоную приготувати проект на тему "Приготування нтисептика у домашніх умовах"
Прогляньте відео, яке я тут виставила, Ви можете його використати для свого відео.
Також нижче пропоную три рецепти, які можна використати. Компоненти можна придбати в аптеці (якщо ще не розібрали :) )
Якщо у вас нема змоги приготувати антисептик. то зробіть презентацію за таким планом:
1.Що таке антисептик.
2. Які основні інградієнти у їх складі.
3. Які властивості мають основні компоненти
4. Чому важливо під час карантину використовувати антисептик.
Як зробити антисептик для рук?
Одноатомні спирти
РЕЦЕПТ 1
Інгредієнти:
50 мл медичного спирту 90%
30 мл гліцерину
5 капель будь-якого ефірного масла (апельсинове, грейпфрутове, ванільне, м’ятне)
30 мл гліцерину
5 капель будь-якого ефірного масла (апельсинове, грейпфрутове, ванільне, м’ятне)
Приготування:
Змішати усі інгредієнти, добре перемішати та помістити у пляшку. Спирт продезінфікує руки, гліцерин захистить від сухості а ефірне масло переб’є запах спирту, тому обирайте його на свій смак.
РЕЦЕПТ 2
Інгредієнти:
50 мл води
50 мл спиртової настойки (ромашки, календули)
30 мл гліцерину
5 капель ефірного масла лимона
50 мл спиртової настойки (ромашки, календули)
30 мл гліцерину
5 капель ефірного масла лимона
Приготування:
Змішати усі інгредієнти, добре перемішати та помістити у пляшку. Спиртова настоянка знищить мікроби, гліцерин пом’якшить руки, а ефірне масло подарує гарний запах.
РЕЦЕПТ 3
Інгредієнти:
7 капель ефірного масла чайного дерева
50 мл спиртової настойки (ромашки, календули)
1 ст. л. гелю алое вера
50 мл спиртової настойки (ромашки, календули)
1 ст. л. гелю алое вера
Приготування:
Змішати усі інгредієнти, добре перемішати та помістити у пляшку. Спирт та масло чайного дерева продезінфікують руки, а алое вера захистить від сухості.
Будьте здорові!
Одноатомні спирти
1. Випишіть окремо формули спиртів і назвіть їх. СН4, СН3ОН, С2Н2, С4Н10О, СН3СООН, С2Н5ОН.
2. Виведіть молекулярні формули спиртів, використовуючи загальну формулу, якщо до складу молекули входить: а) 4 атоми Карбону, б) 12 атомів Гідрогену.
3. Назвіть спирти використавши їх структурні формули:



ОН ОН Br Br
4. Складіть скорочені структурні формули сполук та назвіть їх: а) двох найближчих гомологів пропанолу; б) двох найближчих гомологів пентанолу з більшою відносною молекулярною масою.
5. Складіть скорочені структурні формули насичених одноатомних спиртів та обчисліть масові частки Оксигену в них: а) до складу входять 14 атомів Гідрогену, б) до складу входять 7 атомів Карбону.
6. Складіть скорочені структурні формули насичених одноатомних спиртів за їхніми назвами: а) 3,3-диетилпентан-1-ол; б) 2-метилпентан-2-ол;
7. в) 3-етил-2-метилгексан-1-ол; г)2,3,5-триметилгексан-1-ол; д)2,4-дибромо-2-метил-пентан-1-ол.
8. Напишіть рівняння реакційза поданими схемами:
СН4 ⟶ С2Н2 ⟶ С2Н4 ⟶ С2Н5ОН ⟶ С2Н5ОNa
C2H6 ⟶ C2H5Br ⟶ C2H5OH⟶ C2H5 – O – C2H5
C3H8 ⟶ C3H7Br ⟶ C3H7OH⟶ C3H6 ⟶ C3H7Cl
9. Напишіть рівняння реакції дегідратації спиртів: для 3-метилбутан-1-олу; 3-метилгексан-2-олу; 2,4-диметилпентан-1-олу; 2-метил-3-хлорпентан-1-олу
10. Напишіть рівняння реакцій між речовинами та вкажіть умови перебігу між ними: а) 2,3-диметил-2-хлорбутану і вода; б) пентан-2-ол і гідроген бромід; в) пропанол при нагрівання до 140˚С в присутності сірчаної кислоти; г) 3-метилпентан-1-ол і металічний натрій.
11.Обчисліть кількість речовини водню, потрібного для синтезу метанолу кількістю речовини 5 моль із синтез-газу.
12.Обчисліть масу етанолу, що можна добути з хлор етану масою 12,9г.
13.Обчисліть об’єм етену (н.у.), що можна добути з етанолу масою 23г реакцією внутрішньо молекулярної дегідратації.
14.Обчисліть об’єм водню (н.у.), що виділиться під час взаємодії метанолу масою 6,4г з металічним натрієм.
15.Обчисліть об’єм вуглекислого газу (н.у.), що утворився внаслідок повного згоряння етанолу масою 32,2г.
16.Обчисліть молекулярну формулу насиченого одноатомного спирту, якщо відомо, що відносна густина його пари за киснем 3,625.
17. Обчисліть кількість теплоти, що виділиться внаслідок повного окиснення етанолу масою 27,6г, якщо термохімічне рівняння реакції
С2Н5ОН + 3О2 ⟶ 2СО2 + 3Н2О; ΔН= - 1374кДж
18.Обчисліть молекулярну формулу органічної сполуки, до складу якої входять: Карбон – 52,17%, Гідроген – 13,04% і Оксиген. Густина пари цієї речовини за гелієм – 11,5.
19. За дії на бром етан масою 43,6г розчину лугу отримали етанол масою 18г. обчисліть вихід продукту реакції.
20. Обчисліть масу спирту, що витратився в реакції дегідратації, якщо одержали 3-метилбут-1-ен кількістю речовини 3моль.
21. Етанол кількістю речовини 8 моль піддали етерифікації в присутності концентрованої сульфатної кислоти. Одержали етер масою 290г. обчисліть вихід продукту реакції. Назвіть продукт реакції.
22. Спирт масою 2,04г повністю згорів в атмосфері кисню. Утворився вуглекислий газ об’ємом 2,688л (н.у.) і вода масою 2,52г. Обчисліть молекулярну формулу спирту.
23. Добудьте через ряд перетворень етанол з метану. Обчисліть об’єм метану (н.у.), який витратиться на добування етанолу масою 27,6г і об’єми кисню й повітря (н.у.), що треба взяти для повного згоряння такого ж об’єму метану.

25. Суміш, що містила пропан-1-ол масою 12г і бутан-1-ол масою 29,6г, піддали внутрішньо молекулярній дегідратації. До отриманих алкенів пропустили гідроген хлорид у надлишку. Визначте, які галогенпохідні утворилися і які їхні маси та кількості речовин.
26. Взаємодією пропанолу з металічним натрієм добули водень, потрібний для відновлення міді з купрум (ІІ) оксиду масою 32г. обчисліть, які маси пропанову і натрію потрібно взяти, якщо вважати, що вони повністю про взаємодіяли.
Алкіни
Увага! Пропоную пройти пробну тестову роботу по темі Сульфатна кислота. Успіхів!
Типові завдання для підготовки до контрольної роботи. ІІ семестр
1. Вкажіть який найнижчий ступінь окиснення виявляє Нітроген
А)0 Б)-3 В) -5 Г) -1
2. Алотропія – це явище існування хімічного елемента у вигляді –
А) двох або кількох речовин
Б) двох або кількох простих речовин, різних за властивостями
В) простих речовин
Г) двох або кількох простих речовин, різними за властивостями і будовою
3. Вкажіть метал, який можна відновити залізом з розчину солі
А) цинк Б) мідь В) магній Г) алюміній
4. Вкажіть речовину, яка утвориться під час сплавляння алюміній оксиду з калій гідроксидом
А) K[Al(ОH)4(H2O)2] Б) K3[Al(ОH)6] В) K[Al(ОH)4] Г) KAlO2
5. Вкажіть формулу речовини, з якої повівши одну реакцію, можна одержати ферум(ІІ) гідроксид
А)F2O3 Б)FeO В)FeCl2 Г) FeS
6. Молекула азоту є
А) двохатомною, неполярною, ковалентною
Б) одноатомною, полярною, ковалентною
В) трьохатомною, неполярною, ковалентною
Г) двохатомною, полярною, ковалентною
7. Встановіть відповідність між назвою та формулою речовини
1. ферум (ІІ) хлорид А) Fe3(PО4)2
2. ферум (ІІ) ортофосфат Б) FeCl2
3. ферум (ІІІ) сульфат В) Fe2(CО3)3
4. ферум (ІІ) оксид Г) Fe2(SО4)3
8. Встановіть відповідність між типом реакції та схемою перетворення
1. розкладу А) алюміній гідроксид → калій гексагідроксоалюмінат
2. сполучення Б) алюміній → алюміній сульфат
3. обміну В) алюміній гідроксид → алюміній оксид
4. гідролізу Г) алюміній нітрат → алюміній ортофосфат
Д) алюміній карбід → алюміній гідроксид
9. Встановіть послідовність використаних реагентів, необхідних для здійснення перетворення: залізо → ферум (ІІ) хлорид → ферум (ІІІ) хлорид → ферум (ІІІ) гідроксид → ферум (ІІІ) нітрат
А)Cl2 Б) HCl В) HNO3 Г) KOH Д) FeО
10. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій
1. Al2S3 + H2O ⟶ А) Al(OH)3+H2CO3
2. Al + H2O ⟶ Б) Al(OH)3+KNO3+H2S
3. Al(NO3)3 + K2S + H2O ⟶ В) Al(OH)3+ H2
4. Al4C3+ H2O ⟶ Г) Al(OH)3+H2S
Д) Al(OH)3+CH4
11. Вкажіть назви речовин, які взаємодіють з ферум (ІІ) оксидом: 1) натрій гідроксид; 2) магній оксид; 3) силіцій оксид; 4) сульфатна кислота; 5) цинк нітрат; 6) сульфур (ІV) оксид
А) 3,4,6 Б) 1,3,6 В) 4,5,6 Г) 1,3,4
12. Встановіть послідовність перетворення речовин для отримання алюміній сульфіду
1. Al(ОН)3
2. Al4С3
3. Al
4. Al2О3
13. Напишіть рівняння окисно-відновної реакції, користуючись схемою:
Al + KClO4 + H2SO4 → KCl + Al2(SO4)3 + H2O
14. Визначте масу речовини, що утвориться під час взаємодії 1,2моль літію з азотом.
15.Обчисліть і вкажіть який об’єм аміаку (н.у.) поглинув розчин ортофосфатної кислоти, маса якого дорівнює 200г, а масова частка кислоти – 24,6%, якщо в одержаному розчині виявили лише амоній гідроген фосфат.
Нітроген та фосфор (нітрати та фосфати)
1. Допишіть рівняння реакції і розставте коефіцієнти:
Al (NO3)3 t→
Cu(NO3)2 t→
2. Визнаачте масу калій нітриту, отриманого розкладанням 5 моль калійної селітри.
3. У скільки разів зменшується маса твердої речовини при повному розкладанні арґентум нітрату?
4. Напишіть рівняння реакцій нітратної кислоти з купрум(ІІ) гідроксидом, магній оксидом і натрій карбонатом у молекулярній і скороченій йонній формах.
5. Визначте масу 24,5%-го розчину ортофосфатної кислоти, який можна приготувати з 9,3г червоного фосфору.
6. При згорянні білого фосфору в нестачі кисню утворюється фосфорний ангідрид – фосфор (ІІІ) оксид. Взаємодіючи з водою утворює фосфітну кислоту Н3РО3. Напишіть рівняння реакцій.
7. Із 42,6г фосфатного ангідриду було отримано 55,86г ортофосфатної кислоти. Визначте вихід продукту реакції від теоретично можливого.
Карбон та Силіцій
1. Як, маючи у розпорядженні тільки хлоридну кислоту розпізнати карбонат барію, сульфат барію, сульфіт барію? Відповідь проілюструйте рівняннями реакцій.
2. Крізь розчин їдкого натру пропустили 5,6 л (н.у.) оксиду карбону(IV). Маса утвореного гідрокарбонату натрію становить
(а) 21 г; (б) 42 г; (в) 84 г; (г) 168 г.
3. Внаслідок термічного розкладу 1 моль гідрокарбонату натрію, масова частка домішок в якому становить 2 %, утворюється вуглекислий газ об'ємом (н.у.)
(а) 5,5 л; (б) 11 л; (в) 22 л; (г) 22,4 л.
4. Для аналізу вапняку на вміст карбонату кальцію взяли наважку 5 г. На розчинення карбонату, який міститься у цій пробі, витрачено 100 мл 0,9 М розчину хлороводню. Яка масова частка карбонату кальцію у вапняку?
5. У першу порцелянову чашку насипали карбонат кальцій в другу — нітрат калію, в третю — хлорид натрію і почали прожарювати, забувши позначити вміст чашок. Як можна, спостерігаючи процес прожарювання і випробовуючи продукти реакції розпізнати взяті солі?
6. Під час взаємодії вуглецю з карбон (ІV) оксидом утворилося 0,25моль карбон (ІІ) оксиду. Обчисліть об’єм вуглекислого газу (н.у.), який витратили на реакцію.
7. Закінчіть рівняння реакцій та вкажіть суму всіх коефіцієнтів схеми яких:
С +HNO3(розб.) ⟶ СO2 + NO + H2O
C + HNO3 (конц) ⟶ СО2 + NO2 H2O
8. Крізь розчин калій гідроксиду, у якому міститься 2моль лугу, пропустили 44,8л карбон (ІV) оксиду (н.у.). Вкажіть кількість речовини солі, що утворилась у розчині
9. Визначте і вкажіть масу кристалічного силіцію, який можна одержати з 0,8кг SiO2 методом відновлення надлишком вуглецю в дугових печах за температури 1800˚С (відносний вихід силіцію становить 90%) (336г)
10. Обчисліть і вкажіть об’єм вуглекислого газу (н.у.), який можна одержати під час прожарювання 160г вапняку, масова частка кальциту в якому становить 92%. (33л)
11. Обчисліть і вкажіть масу силіцій діоксину, з якого коксом, що має масу 7,2кг (масова частка Карбону становить 90%), можна відновити весь кремній. (16,2кг)
12. У результаті прожарювання вапняку, маса якого становила 200г, одержали 40л вуглекислого газу (н.у.). Обчисліть і вкажіть масову частку карбонату у вапняку.
13. Вуглекислий газ, одержаний у результаті спалювання 0,8г вуглецю, масова частка домішок у якому становила 25%, пропустили крізь розчин кальцій гідроксиду, маса лугу в якому дорівнює 2,59г. обчисліть і вкажіть масу осаду, який одержали в результаті реакції. (2г)
14. У результаті випалювання 270кг вапняку маса твердого залишку виявилась на 100кг меншою за вихідну масу вапняку. Обчисліть і вкажіть масову частку кальцій карбонату у вапняку. (84%)
15. У результаті спалювання 18г технічного вуглецю одержали 1,4 моль СО2. Визначте та вкажіть масову частку Карбону в технічному вуглеці. (93,3%)
16. Під час неповного розкладання 150г вапняку, масова частка кальциту в якому дорівнює 80%, утворилось 106г твердого залишку визначте і вкажіть ступінь розкладання кальциту
1. Скільки електронів приєднує елемент, що є окисником у реакції кальцію з концентрованою сульфатною кислотою.
2. Натрій карбонат, кількість речовини, якого становить 0,05моль, помістили в 1л розчину сульфатної кислоти з концентрацією кислоти 0,1моль/л. Обчисліть і вкажіть, який об’єм газу (н.у.) виділився в результаті реакції. (1,12л)
3. При взаємодії заліза з розбавленою сульфатною кислотою утворилось 33,6л водню (н.у.). Обчисліть яка кількість речовини заліза пореагувала. (1,5моль)
4. На розчинення певної маси міді витратили концентрований розчин сульфатної кислоти, який містив 0,04моль Н2SO4. Обчисліть який об’єм газу виділиться? (0,448л)
5. Обчисліть і вкажіть, який об’єм сірчистого газу (н.у.) утвориться при взаємодії 6,4г міді з концентрованою сульфатною кислотою, взятою в надлишку. (2,24л)
6. Мідь, маса якої становить 12,8г, помістили в 200мл розчину сульфатної кислоти з масовою часткою кислоти 90% (ρ=1,85г/мл). Обчисліть який об’єм газу виділиться? (4,48л)
7. Обчисліть і вкажіть об’єм сульфур (IV) оксиду (н.у.), який утвориться, якщо 26г натрій сульфіту помістити у 150г хлоридної кислоти з масовою часткою хлороводню 15%. (4,6л)
8. До розчину барій нітрату, маса якого дорівнює 195,75г ( з масовою часткою солі 20%) долили 91,93г/мл розчину сульфатної кислоти з масовою часткою 10% (ρ= 1,066г/мл). Визначте масу солі, що утворилась. (23,3г)
9. До розчину, який містить 34,8г калій сульфату, долили розчин, що містить 62,4г барій хлориду. Визначте масу осаду, який утвориться. (46,6г)
Амоніак та солі амонію.
1. NH4Cl ⟶ NH3 ⟶ N2 ⟶ NO ⟶ NO2
2. NH4Cl ⟶ NH3 ⟶ N2 ⟶ Mg3N2 ⟶ NH3
3. На амоній сульфат, маса якого 52,8г, подіяли розчином, у якому містилось 0,9 моль КОН. Обчисліть і вкажіть, який об’єм газу (н.у.) виділився під час реакції.
4. Нагріваючи 150г суміші амоній нітрату та калій карбонату, одержали 33,6л N2O (н.у.). Визначте та вкажіть масу калій карбонату у вихідній суміші.
5. Обчисліть і вкажіть, який об’єм кисню (н.у) потрібно витратити на каталітичне окиснення 2,75 моль аміаку.
6. Із 50м3 азоту одержали 15м3 аміаку. Визначте відносний вихід аміаку.
7. Обчисліть масу нітратної кислоти, яку можна одержати із 33,6л аміаку (н.у.), якщо відносний вихід кислоти становить 80%.
8. Під час взаємодії амоній хлориду з гашеним вапном виділилось 18,144л аміаку (н.у.) при відносному виході 90%. Обчисліть і вкажіть кількість речовини амоній хлориду, яка прореагувала.
9. Визначте об’єм аміаку (н.у.) поглинув розчин ортофосфатної кислоти, маса якого становить 200г, а масова частка кислоти – 17,15%, якщо в одержаному розчині виявили лише амоній дигідрогенфосфат.
10. Обчисліть і вкажіть, який об’єм аміаку (н.у.) поглинув розчин ортофосфатної кислоти, маса якого дорівнює 200г, а масова частка кислоти – 24,6%, якщо в одержаному розчині вичвили лише амоній гідроген фосфат.
11. Обчисліть і вкажіть, яку масу аміаку можна одержати, нагріваючи суміш, що містить 20г амоній хлориду та 20г кальцій гідроксиду, якщо відносний вихід аміаку становить 98%
Задачі на надлишок
1. Яка маса осаду утвориться при взаємодії 40г барій хлориду та 40г сульфатної кислоти.
2. Який об’єм метану утвориться при взаємодії 120г вугілля з 20г водню.
3. Який об’єм аміаку утвориться при взаємодії 224л азоту з таким же об’ємом водню.
4. Для синтезу амоніаку було взято 10л азоту і 40л водню. Які гази і в якому об’ємі залишаться після реакції?
5. Змішали водень об’ємом 3л і кисень об’ємом 2л і суміш спалили. Який газ і в якому об’ємі залишився?
6. Для синтезу амоніаку було взято 3л азоту і 5л водню. Які гази і в якому об’ємі залишились після реакції?
7. Змішали хлор об’ємом 3л і водень об’ємом 2л. Cуміш підірвали. Які гази і в якому об’ємі залишилися після реакції?
8. Яка маса міді виділиться, якщо на 50г оксиду міді подіяли 10г вуглецю.
9. Яка маса арґентум хлориду виділиться, якщо на розчин арґентум нітрату масою 200г з масовою часткою 20% подіяли 250г 25% розчином натрій хлоридом.
10. На кальцій карбонат масою 300г подіяли розчином хлоридної кислоти масою 500г з масовою часткою 50%. Який об’єм вуглекислого газу виділилось.
11. На натрій ортофосфат масою 250г з масовою часткою 10% подіяли сульфатною кислотою масою 300г з масовою часткою 20%. Яка маса солі утворилася?
12. На калій гідроксид масою 800г з масовою часткою 30% подіяли ортофосфатною кислотою масою 500г з масовою часткою 25%. Яка маса натрій ортофосфату утвориться?
Немає коментарів:
Дописати коментар